26 אוק 2021

דרישות החיסון לטיסות לארה"ב: צו מעודכן

וושינגטון, 25 באוקטובר. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם ביום שני על צו המטיל דרישות חיסון חדשות עבור רוב הנוסעים הזרים באוויר והסיר הגבלות נסיעה חמורות על סין, הודו וחלק גדול מאירופה החל מה-8 בנובמבר, כך אמר הבית הלבן. כל הפרטים בכתבה.

מגבלות הנסיעה יוצאות הדופן בארה"ב הוטלו לראשונה בתחילת 2020 כדי לטפל בהתפשטות ה-COVID-19. החוקים חלים על רוב האזרחים שאינם מארה"ב אשר ב-14 הימים האחרונים שהו בבריטניה, 26 מדינות באירופה (ללא מעברי גבול) אירלנד, סין, הודו, דרום אפריקה, איראן וברזיל.

"זה האינטרס של ארה"ב להתרחק מההגבלות פרטניות על מדינה זו או אחרת שהוחלו בעבר במהלך מגיפת ה-COVID-19 ולאמץ מדיניות נסיעות אווירית הנשענת בעיקר על חיסון כדי לקדם את החידוש הבטוח של נסיעות אוויריות בינלאומיות לארצות הברית", נאמר בהכרזתו של ביידן.

הבית הלבן אישר שילדים מתחת לגיל 18 פטורים מדרישות החיסון החדשות וכך גם אנשים עם כמה בעיות רפואיות. גם מטיילים שאינם תיירים מכמעט 50 מדינות עם שיעורי חיסונים ארציים הנמוכים מ-10% יהיו זכאים לפטור מהכללים. אלו המקבלים פטור יצטרכו בדרך כלל להתחסן תוך 60 יום לאחר הגעתם לארצות הברית. מדינות אלו כוללות את ניגריה, מצרים, אלג'יריה, ארמניה, מיאנמר, עיראק, ניקרגואה, סנגל, אוגנדה, לוב, אתיופיה, זמביה, קונגו, קניה, תימן, האיטי, צ'אד ומדגסקר.

הבית הלבן חשף לראשונה ב-20 בספטמבר כי הוא יסיר מגבלות בתחילת נובמבר עבור נוסעי אוויר מחוסנים לחלוטין מ-33 מדינות.

"משפחות וחברים יכולים להתראות שוב, תיירים יכולים לבקר בנקודות הציון המדהימות שלנו. מדיניות זו תגביר עוד יותר את ההתאוששות הכלכלית", אמר דובר מחלקת המדינה, נד פרייס.

ממשל ביידן פירט גם דרישות שחברות תעופה חייבות לפעול כדי לאשר שנוסעים זרים חוסנו לפני העלייה לטיסות לכיוון ארה"ב.

דאגה אחת בקרב פקידים וחברות תעופה בארה"ב היא לוודא שמטיילים זרים מודעים לכללי החיסונים החדשים שייכנסו לתוקף רק בעוד שבועיים, כמו גם אמריקאים לא מחוסנים שיעמדו בפני כללי בדיקה מחמירים יותר.

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) פרסם ביום שני חוקים חדשים למעקב אחר אנשי קשר המחייבים חברות תעופה לאסוף מידע מנוסעי אוויר בינלאומיים כמו מספרי טלפון, אימייל וכתובות בארה"ב ולשמור אותו למשך 30 יום למקרה שיהיה צורך "לעקוב עם מטיילים שנחשפו לגרסאות COVID-19 או לפתוגנים אחרים."

ה-CDC אמר החודש כי יקבל כל חיסון מורשה לשימוש על ידי הרגולטורים בארה"ב או ארגון הבריאות העולמי ויקבל חיסוני קורונה במינון מעורב מנוסעים.

רשימה זו משאירה את החיסון של ספוטניק שנעשה בו שימוש נרחב במדינות אמריקה הלטינית.

במקסיקו, הממשלה אמרה שהיא מתכננת להשתמש ב-24 מיליון מנות הספוטניק שלה כדי לחסן כמעט 9% מהאוכלוסייה. גורם רשמי בממשל ביידן אמר ביום שני כי כמה חיסונים מרכזיים אחרים "הולכים להיבדק כאשר הנתונים על הביצועים של חיסונים אלה יהיו זמינים בתהליך רגולטורי".

מינהל אבטחת התחבורה מתכנן להוציא הנחיית אבטחה המספקת את הבסיס המשפטי לחברות תעופה להטמיע את דרישות החיסון. טופס האישור מציין שזוהי עבירה אם נוסעים באוויר ישקרו לגבי מצב החיסון שלהם.

ה-CDC אמר שאין פטורים מטעמים דתיים לנוסעים בינלאומיים המבקשים להימנע מדרישות COVID-19.

נוסעים אוויריים זרים יצטרכו לספק תיעוד חיסונים מ"מקור רשמי" וחברות התעופה צריכות לאשר שהמנה האחרונה הייתה לפחות שבועיים מוקדמת מתאריך הנסיעה.

כמו כן נוסעי אוויר בינלאומיים יצטרכו לספק הוכחה לבדיקת COVID-19 שלילית שנלקחה בתוך שלושה ימים לפני היציאה. הבית הלבן אמר כי אמריקאים לא מחוסנים ואזרחים זרים המקבלים פטורים יצטרכו לספק הוכחה לבדיקת COVID-19 שלילית תוך יום אחד מרגע היציאה.

ממשל ביידן מתכנן לפרסם בהמשך השבוע פרטים על תוכניותיו המקבילות להסרת הגבלות על מעברי הגבול היבשתיים ב-8 בנובמבר עבור אזרחים זרים מחוסנים.