2 יונ 2021

החלום הקנדי | פרק שני

ספטמבר 2015. נוחתים בהליפקס נובה סקוטיה. הלם תרבות. נופים עוצרי נשימה והכל במרחק נגיעה. עיר בת חצי מיליון תושבים , על חצי האי למימי האוקיינוס האטלנטי. הנמל המרהיב של רציף בדבורד נשקף מחלון הדירה ששכרנו בעוד מועד. המכולה הגיעה מהארץ בתזמון קבוע מראש והנחיתה הייתה יחסית רכה. גם רכב רכשנו מראש שהמתין לנו בשדה התעופה. מתחילים משהו חדש כמשפחה ישראלית בעיר יפהיפיה במזרח קנדה.

בפרק הראשון סיפרנו על המעבר מישראל לקנדה בקישור:

https://www.perspectivestv.net/post/החלום-הקנדי-סיפור-הגירה-פרק-ראשון-בסדרה

תוך כעשרה ימים ממועד הנחיתה כבר היינו מאורגנים חזרה מבחינת הציוד, הילדים נרשמו לבתי הספר והחלו בלימודיהם ואנחנו התפנינו לשלב הבא בקליטה בקנדה והוא למצוא עבודה.

ועכשיו בוא נחזור שלושה חודשים אחורה, מאי 2015 אני מגיע לשבועיים ביקור מקדים, שבוע בהליפקס ושבוע בטורונטו. פגישות קונסטרוקטיביות עם חברות הפקות מקומיות.

ועכשיו חזרה לספטמבר, אני חוזר ויוצר קשר עם החברות איתן נפגשתי 3 חודשים מוקדם יתר, קביעת פגישות נוספות לבדיקת התחלת עבודה במיידי. חברה אחת אינה יכולה להעסיק כרגע, החברה השנייה בסוף הפגישה מוציאה חוזה ומבקשת שאחתום. הפרוייקט: סדרת סרטי טבע לערוץ טבע אמריקאי. במשך שמונת החודשים הבאים מצאתי את עצמי עורך ומביים פרקים לסדרת הטבע "המזרח הפרוע", מעולם הדבורים, חיות הבר, חיות העיר, ועד לליוויתני ענק, עולם החי והטבע של נובה סקושיה וצפון אמריקה. (צפו בשקופיות מהסדרה)

היינו כעשרים משפחות של ישראלים בהליפקס בתוך קהילה יהודית של כמה אלפים ברובה קהילה מבוגרת ושקטה.

חלק מאיתנו עבדו חלק לא, היינו נוהגים להיפגש במהלך אותה השנה באירועים וחגים כמפגשים עם המשפחות והילדים. היה אינטרס משותף לשמור על קשר , הן בגלל חוויות הקליטה והשיתוף והן כדי לשמור על הישראליות והעברית גם מבחינת הילדים. לייצר תחושה מוכרת בעיר הכל כך קנדית במזרח קנדה.

מיום ליום התנתקנו מסדר היום הישראלי וכל אחד הקדיש את עצמו להשתלב במציאות החדשה. זה מתחיל כשאתה מסיר את האפליקציות הישראליות, או לפחות מכבה את ההתראות הקבועות.

למהגרים עם ילדים , תוך כחצי שנה מתבטלים תשלומי הילדים מביטוח לאומי בישראל, יש להסדיר זאת מבחינת המעמד בישראל.

אני זוכר את ימי חנוכה 2015, זאת היתה הפעם הראשונה שחווינו את אווירת הכריסמס בקנדה. עצים מאירים , כרכרות עם סנטה קלאוס ומנגד הבהרה לילדים (לראשונה בחיינו) שזה "לא חג שלנו". למעוניינים לשמר את הקשר של הילדים עם הישראליות והיהדות, מדובר על מאמץ מעבר לרגיל בחיים בארץ. צריך לעבוד בזה. לאלו שלא מעוניינים זה קל יותר. אנחנו בחרנו לשמר את הקשר בחגים וקשר עם הקהילה היהודית המקומית.

החיים בהליפקס קנדה של 2015 היו פסטרוליים מאד. העיר ממוקמת בלב טבע אדיר.

עשרה חודשים אחרי המעבר מישראל להליפקס עברנו שוב, הפעם למחוז אונטריו העיר טורונטו. ארזנו שוב .

בפרק הבא: הגירה שנייה לטורונטו. עכשיו מתחילים להגשים כמה חלומות.