27 מאי 2021

המדריך המלא להגירה לקנדה- לא מה שחשבתם.

עודכן ב: 23 פבר 2023

מגיל צעיר חלמתי על חיים בחו"ל, לדבר אנגלית במכולת, לנסוע בקלות לחופשה אקזוטית בהוואי, להרוויח בדולרים ובעיקר להיות מנותק מהכאוס בארץ, הפוליטי, הגזענות העדתית השוטף 90 ועוד שלל יתרונות בלעדיים של החיים בישראל. שש שנים לאחר שהעברתי את כל חיי לצפון אמריקה מגיע הרגע לעשות חשבון נפש. האם זה היה כדאי? המדריך המלא להגירה לקנדה מהנחיתה ועד לקבלת האזרחות. למי זה בכלל מתאים? סדרת כתבות בת שמונה פרקים שבועיים הכוללים תמונות וסרטונים מזמן אמת. בלעדית בפרספקטיבה פרימיום.

פרק ראשון| ראשית דבר

בשנות העשרים חייתי כארבע שנים בלונדון אנגליה שם למדתי קולנוע באוניברסיטה. לאחר סיום לימודיי חזרתי לישראל והשתלבתי יפה בתעשייה המקומית.

לקראת גיל 40 התחיל לדגדג לי שוב לחיות בחו"ל. קנדה נראתה האופציה השפויה. מדינה ליברלית, נטולת גזענות, קפיטל סוציאליסטית , ביטוח בריאות חינם, חינוך חינם, תשתיות מפותחות ובעיקר- שעה נסיעה ברכב מארה"ב.

במאי 2015 נסעתי לביקור מקדים למצוא עבודה ולהתרשם. שלושה חודשים מאוחר יותר כבר היינו כל המשפחה על המטוס, המכולה בדרכה על האונייה , ואנחנו הרגשנו שפיצחנו את החיים.

ייקח לי שש שנים להבין את מה שאני עומד לספר לכם בסדרת הכתבות "קנדה כבר לא לישראלים".

אז מה השתנה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות? מהן האופציות להגירה והאם זה כדאי מכל הבחינות? וגם, המשפחה הישראלית שעברה לקנדה לאחר 4 שנים חזרה לישראל ולאחר 4 שנים בארץ חזרה שוב לקנדה. מה נסגר איתם ומה נסגר אתנו?

"קנדה- כבר לא לישראלים" סדרת כתבות מקיפה על כל שלבי ההגירה: היתרונות, החסרונות ובכלל למי זה מתאים ובעיקר למי לא? בקרוב בפרספקטיבה פרימיום.