26 אוק 2021

הותר לפרסום: חולצה היהודיה האפגנית האחרונה המבקשת כעת ויזה לגור בקנדה

עודכן ב: 27 אוק 2021

טובה מוראדי מהיהודיות האחרונות שנותרו באפגניסטן, בסוף שנות ה-70 לחייה. לאחר שהטליבאן עלה לשלטון ואיים לסקול אותה ולערוף את ראשה, היא הבינה שעליה לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי. צוות חילוץ ישראלי קנדי יצא למשימה כבר לפני כמה שבועות שרק עתה הותרה לפרסום. הקשישה שניצלה מהתופת מבקשת כעת לעבור לקנדה ולהתאחד עם בני משפחתה. סיפור אנושי חוצה יבשות שהותר כעת לפרסום.

לפני כמה שבועות, משלחת חילוץ קנדית-ישראלית משותפת חילצה את מוראדי וחלק ממשפחתה המורחבת מאפגניסטן. אבל למרות שזה קרה לפני שבועות, הפרטים מתפרסמים רק עכשיו מטעמי ביטחון. לאחר החילוץ מוראדי ומשפחתה נחתו בשלום במדינה במזרח התיכון ב-25 באוקטובר. ארבעת מילדיה של מוראדי, שחיים בקנדה, יכולים לישון קצת יותר בשקט .

אבל הסיפור לא נגמר. משימת החילוץ הוציאה אותם מאפגניסטן, אבל השלב הבא נותר בגדר תעלומה: לאן הם יגיע כתחנה הסופית שלהם? מוראדי ובני משפחה אחרים מקווים שזו תהיה קנדה, כעת היא ממתינה לויזה המיוחלת במדינה שלישית שהיא לא ישראל.

בינתיים משפחתה של מוראדי החלה בקמפיין בקרב הקהילה היהודית בקנדה להפעיל את השפעתה על שר ההגירה שינפיק לקשישה את ויזת ההגירה המיוחלת לקנדה ולחיים טובים יותר משהיו לה עד היום באפגניסטן. נמשיך לעקוב ולעדכן.

מקור: CJN