23 ספט 2021

נהלים חדשים באונטריו להצגת אישור חיסון בכניסה למקומות ציבוריים

תושבי אונטריו יצטרכו בקרוב להציג הוכחה שהם חוסנו במלואם נגד COVID-19 כדי לסעוד במסעדות, ללכת לחדרי כושר ולתיאטראות-אך לא בהכרח להיכנס למקומות קמעונאיים-הודיע המחוז ביום רביעי. הכל על הנוהל החדש ועל ההיתרים בכתבה הבאה.

מערכת "תעודת החיסון המשופרת ל- COVID-19", כפי שמכנה זאת ממשלת אונטריו, תיכנס לתוקף ב -22 בספטמבר.

במסיבת עיתונאים ביום רביעי אמר ראש הממשלה דאג פורד כי המערכת החדשה באה מ"שיחות עומק "עם מומחים המבוססים על" הוכחות ועצות טובות ".

"עלינו להגן על בתי החולים שלנו; עלינו להימנע מסגרים בכל מחיר. אנחנו רוצים שילדינו בבתי הספר והעסקים שלנו יישארו פתוחים", אמר.

בהתחלה, תושבי אונטריו המחוסנים במלואם יזדקקו להציג את אישור החיסון הנוכחי שלהם יחד עם תעודה מזהה תקפה כדי להיכנס לאזורים הנכללים בתקנות החדשות.

את האישור ניתן להדפיס או להוריד מאתר הממשלה המחוזית. המשמעות של "חיסון מלא" היא שהאדם חוסן בשתי מנות, כאשר האחרונה הייתה לפחות 14 יום לפני כן. לא החלמה ממחלת הקורונה COVID-19 שנערך לאחרונה או בדיקה שלילית שנערכה לאחרונה יחליפו שני חיסונים, אמרו גורמים בתדרוך בוקר לתקשורת.

במהלך התדריך אמרו גורמים רשמיים כי מערכת האישורים המשופרת נועדה להיות זמנית, אם כי משך הזמן שהיא תופעל יהיה תלוי כיצד מתפתח הגל הרביעי של המגיפה בחודשים הקרובים.

הממשלה אומרת כי ב -22 באוקטובר היא תעבור לאישורים נרחבים הכוללים קודי QR המכילים הרבה מאותו מידע הכלול באישורי החיסון שכבר זמינים. שינוי זה ילווה בהפצת "אפליקציית אימות" שניתן להשתמש בה לאימות קודי ה- QR ולספק את מצב החיסון של האדם.

גורמים רשמיים אמרו כי מטרת האפליקציה היא להקל על עסקים ומתקנים מהצורך לקבוע אם האדם התחסן או לא.

הכוונה היא שהתעודות המשופרות יהיו שימושיות במחוזות אחרים עם מערכות דרכון ירוק לחיסון, ובסופו של דבר הן ישולבו עם הדרכון הפדרלי לנסיעות בינלאומיות, אמרו גורמים רשמיים.

"עלינו להיות פרואקטיביים כדי להימנע מסגירות תגובתיות", אמר קצין הרפואה הראשי ד"ר קירן מור. הוא אמר שזה גם מהווה תמריץ לאנשים נוספים להתחסן.

"חיסון הוא המפתח להגנה על עצמנו, יקירינו והפגיעים ביותר שלנו".

היכן יהיה צורך בהצגת תעודת מחוסן כהוכחה?

מערכת אישור החיסון תכסה חללים פנימיים "בסיכון גבוה יותר" בהם לא ניתן לחבוש מסכות כל הזמן, אמרו גורמים רשמיים. זה חל על ההגדרות הבאות:

  • מסעדות וברים (לא כולל מרפסות בחוץ, משלוחים ואוכל).

  • מועדוני לילה, כולל אזורי חוץ.

  • חללי ישיבות ואירועים כמו אולמות אירועים ומרכזי כנסים.

  • מתקני ספורט וכושר וחדרי כושר, למעט ספורט פנאי לנוער.

  • אירועי ספורט.

  • בתי קזינו, אולמות בינגו ומוסדות משחקים.

  • קונצרטים, פסטיבלי מוזיקה, תיאטראות ובתי קולנוע.

  • מועדוני חשפנות, בתי מרחץ ומועדוני סקס.

  • אולמות או מגרשי מרוצים.

מערכת אישור החיסון אינה חלה על העובדים במסגרות אלה.

קמעונאות חיונית, כמו חנויות מכולת, פטורה כרגע, וכך גם מקומות תפילה ומספרות, לצד עסקים אחרים לטיפול אישי. שרת הבריאות כריסטין אליוט הדגישה ביום רביעי כי "בשום אופן" לא יישללו לאנשים טיפול רפואי או מזון מחנויות המכולת, ללא קשר למצב החיסון".

המערכת גם פוטרת ילדים שאינם כשירים לחיסונים (אלה שנולדו בשנת 2010 ואילך באונטריו) ומספקת פטורים רפואיים אישיים שיתבטאו בקודי ה- QR הקרובים, אמרו גורמים רשמיים.

אפליקציית האימות תהיה זמינה לכל העסקים, ותאפשר לקמעונאים שאינם חיוניים שאינם מכוסים בהגדרות המפורטות ליישם מדיניות חיסונים משלהם למבקרים, אמרו גורמים רשמיים.

אמצעי האכיפה למערכת התעודות ייכנסו לחוק אונטריו מחדש, אמרו גורמים רשמיים.

עסקים, מתקנים ואנשים המסרבים להיענות, יכולים לקבל קנסות.

עדיין ישנם מספר אלמנטים קריטיים בתוכנית בפיתוח, אמרו גורמים רשמיים, והנחיות ספציפיות יותר צפויות בימים ובשבועות הקרובים.

לשאלה מדוע הגדרות קמעונאיות אינן כלולות בתכנית זו, אמר מור כי המחוז מנסה להיות "מבוסס עדויות ככל האפשר" בקבלת ההחלטות שלו.

"המקומות שבחרנו מגיבים לסיכון שמצאנו באונטריו", אמר. אם המקרים עולים במקומות אחרים, הוא אמר שניתן להוסיף מגבלות נוספות בהתאם להתפתחויות.

הלחץ גובר כשהגל הרביעי ממשיך

הלחץ גובר על דאג פורד ועל ממשלתו ממספר רב של רופאים, מומחים למחלות זיהומיות וקבוצות עסקיות להקים מערכת כזו כשהמחוז מנווט תוך כדי גל רביעי של המגיפה.

פורד אמר ביום רביעי כי "זה לא סוד" שהוא "לא בעד זה", אך הוא החליט שזה נחוץ על סמך ייעוץ של קצין הבריאות של המחוז.

"זה משהו שלא רציתי לעשות ... אני יודע שזה יהיה קשה מאוד לאנשים מסוימים," אמר פורד.

לשאלה מדוע בחר לפעול רק לאחר חודשים של קריאות להקמת מערכת הוכחת חיסון כלשהי, פורד הצביע על הממשלה הפדרלית, ואמר כי החלטתו נובעת בין השאר מהעובדה כי לא היה דרכון חיסוני לאומי.