6 אוק 2021

טרודו: קנדה תהפוך למחמירה ביותר בעולם בחובת חיסון

6 באוקטובר , אוטווה - קנדה תוציא עובדים פדרליים לא מחוסנים לחופשה ללא תשלום ותדרוש חיסון מלא נגד COVID -19 בטיסות, רכבות וספינות, אמר היום ראש הממשלה ג'סטין טרודו בעת שחשף היום לראשונה את מדיניות חובת החיסון מהמחמירות כיום בעולם. כל הפרטים וההגבלות החדשות בכתבה.

עובדים פדרליים יידרשו להצהיר על מצב החיסון המלא שלהם דרך פורטל מקוון עד ה -29 באוקטובר. עובדים ונוסעים מגיל 12 ומעלה ברכבות, מטוסים ותחבורה ימית הפועלים באופן מקומי - אשר מוסדרים בפדרציה - חייבים להראות שהם חוסנו עד סוף החודש ולא תוגבל תנועתם ברחבי קנדה.

נסיעה ברכבת תוגבל למחוסנים בלבד

"אמצעי נסיעות אלה, יחד עם חיסון חובה לעובדים פדרליים, הם מן החזקים בעולם", אמר טרודו לכתבים. "אם עשית את הדבר הנכון והתחסנתם, מגיע לך החופש להיות בטוח מפני COVID."

על פי משרד האוצר, המנהל את השירות הציבורי, ישנם כ -300,000 עובדי שירות פדרלי, פלוס 955,000 עובדים בפיקוח פדרלי, המהווים כ -8% מכוח העבודה במשרה מלאה של קנדה.

חוק חובת החיסונים החדש של הממשלה היווה אבן יסוד של טרודו במהלך קמפיין הבחירות שלו בחודש שעבר. הליברלים חזרו לשלטון בבחירות שנערכו במחלוקת הדוקה, אך לא זכו לזכות ברוב.

קנדה חיסנה באופן מלא יותר מ -70% מכלל האוכלוסייה שלה בכ -38 מיליון, אך זה כולל ילדים מתחת לגיל 12 ואינם יכולים להתחסן כיום. יותר מ -80% מהאוכלוסייה הזכאית חוסנה.

שכנתה של קנדה בדרום, ארצות הברית, אמרה בחודש שעבר כי רוב העובדים הפדרליים חייבים להתחסן במלואם נגד COVID-19 לא יאוחר מה -22 בנובמבר, בעוד קבלנים פדרליים חייבים להתחסן עד 8 בדצמבר. דורשים ממעסיקים גדולים לחסן את עובדיהם או לבדוק אותם מדי שבוע.

כמה מדינות אחרות גם ביצעו מנדט חיסונים לעובדי ממשלה. לדוגמה, פיג'י באוגוסט אילצה את עובדי הציבור לצאת לחופשה אם הם לא מחוסנים. אם עדיין לא יתחסנו עד נובמבר, הם יאבדו את מקום עבודתם. מאוחר יותר החודש, איטליה תדרוש הוכחת חיסון, בדיקה שלילית או התאוששות מהזיהום לאחרונה לכל עובדי המדינה.

טיסות יוגבלו למחוסנים בלבד

במהלך קמפיין הבחירות האחרון, טרודו התמודד לעתים קרובות עם מפגינים נגד חיסונים, אחד מהם הטיל עליו חופן חצץ באירוע קמפיין בחודש שעבר. יריבו העיקרי, מנהיגה השמרני ארין אוטול, התנגד לחוק החיסונים.

החוק המחייב עובדים פדרליים להתחסן עשוי לעבור להחלטת בית המשפט, אמר דניאל לובלין, עורך דין תעסוקה מטורונטו. "יהיו לנו טענות", אמר לובלין וציין כי יערער על "חופשה ללא תשלום" ועל פיטורים שלא כדין.

מנדט החיסונים של קנדה לעובדים פדרליים, שהובטח לראשונה ב -13 באוגוסט, ייערך מחדש כל שישה חודשים ויישאר בתוקפו עד שהמדיניות לא תידרש עוד, אמר גורם באוטווה.

חברי המשטרה המלכותית הקנדית הם בין אלה שחייבים להתחסן, והממשלה ביקשה מראש צוות הכוחות המזוינים לדרוש חיסונים מהכוחות.

כוחות המשטרה יחוסנו באופן מלא

למטיילים באוויר בים או ביבשה, בדיקה שלילית של COVID-19 לא תתקבל כתחליף להוכחת חיסון לאחר 30 בנובמבר, אמרו גורמים רשמיים. ילדים מתחת לגיל 12 שאינם זכאים לחיסון יהיו פטורים מהוכחת החיסון בנסיעות בתחבורה הציבורית.

הממשלה גם אמרה כי היא עובדת עם תעשיית השייט לאכוף דרישת חיסון קפדנית לאוניות שיוט לפני חידוש עונת השייט 2022.

שיט באוניות יוגבל למחוסנים בלבד

בצעדים אלו קנדה הופכת לאחת מהמדינות המחמירות בעולם בנוגע לחובת חיסונים והגבלות תנועה על לא מחוסנים. צעדים משפטיים ואזרחיים נוספים נגד ה"לא מחוסנים" צפויים להתקבל בקרוב.