top of page

הסרת מגבלת בדיקת PCR לפני טיסה לשבים מטיול "קצר" פרסום ראשון.

קנדים שחוזרים מנסיעות חוץ קצרות לא יצטרכו בדיקת PCR ל-COVID-19


קנדה תכריז ביום שישי שהיא לא מחייבת עוד מטיילים מחוסנים (בעלי אזרחות או תושבות קנדית) שחוזרים מנסיעות חוץ של 72 שעות או פחות לעבור בדיקות PCR. מנגד, לבלתי מחוסנים אין אפשרות נכון להיום לטוס כלל או להשתמש בתחבורה ציבורית.


אוטאווה - קנדים מחוסנים לחלוטין שעוזבים את המדינה לפחות מ-72 שעות לא יצטרכו בקרוב עוד לגייס מאות דולרים עבור בדיקת PCR שלילית כדי לחזור הביתה, כך על פי דיווחים רבים בתקשורת הקנדית.


הצעד החדש צפוי להתפרסם עד סוף השבוע וככל הנראה יתקבל באנחת רווחה על ידי מטיילים קנדיים, קבוצות עסקים ותושבי עיריות הקרובות לגבול האמריקני.


כחלק מהשינויים שדווחו לראשונה ע"י איגוד העיתונות הקנדית נאמר עי החובה לקבל בדיקה מולקולרית שלילית כגון בדיקת PCR תישאר עבור כל נוסע שיוצא מקנדה ליותר משלושה ימים וכן אזרחים חוזרים או תושבי קבע שאינם מחוסנים במלואם עם זריקה שאושרה על ידי Health Canada.


דוברי הממשלה לא הגיבו מיד לבקשות להגיב.


הממשלה הליברלית נכנסה יותר ויותר ללחץ מצד פקידים אמריקאים וקנדיים ומטיילים כאחד לבטל את הדרישה, במיוחד בנסיעות חוצות גבולות קצרות, שכל הקנדים המחוסנים במלואם יראו בדיקת PCR שלילית שנעשתה תוך 72 שעות מחזרתם כדי להיות מסוגלים לחצות בקלות את הגבול.


בארצות הברית, קנדים דיווחו שהם משלמים עד $300 עבור בדיקת PCR שעבורה תוצאות עשויות להימשך עד 48 שעות.


הדיווחים מגיעים כאשר ראש הממשלה ג'סטין טרודו נמצא בבירה האמריקאית, הן לשיחות עם מנהיגי הקונגרס והן לפגישה משולשת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופז אוברדור.



ביום שלישי הבטיח שר הבריאות ז'אן-איב דוקלוס כי עדכונים לדרישות הנסיעה לקנדים שיחזרו לארץ יגיעו "בקרוב". נמשיך לעדכן.

bottom of page