top of page

פייסבוק תאפשר פוסטים הקוראים לאלימות אבל בתנאי אחד


לכולם ידוע כי לפייסבוק ישנם "תנאי קהילה" נוקשים הנוגעים לאי פרסום עירום, אלימות, הסתה או הטרדה בנושאים שונים. פעמים רבות משתמשים מדווחים כי נחסמו מהרשת החברתית למרות שלא עברו לכאורה על תנאי הקהילה. כעת, בניגוד לתנאי הקהילה שפייסבוק עצמה ייסדה, פייסבוק תאפשר פוסטים הקוראים לאלימות ואפילו לרצח בתנאי אחד בלבד. הפרטים בכתבה.







על פי ידיעה בלעדית של רויטרס מהיום ה 10.3.2022 משתמשי פייסבוק ואינסטגרם במדינות מסוימות יוכלו ויורשו לקרוא לאלימות נגד רוסים וחיילים רוסים בהקשר של הפלישה לאוקראינה, על פי אימיילים פנימיים שראו רויטרס ביום חמישי, מדובר בשינוי זמני במדיניות מניעת דברי השטנה של החברה.





חברת המדיה החברתית מתירה זמנית גם כמה פוסטים שקוראים למוות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין או לנשיא בלרוס אלכסנדר לוקשנקו במדינות כולל רוסיה, אוקראינה ופולין, על פי סדרה של אי מיילים פנימיים למנחי התוכן שלה. CONTENT MODERATORS



"כתוצאה מהפלישה הרוסית לאוקראינה, התפשרנו זמנית על צורות של ביטוי פוליטי שבדרך כלל היו מפרות את הכללים שלנו כמו דיבור אלים כמו 'מוות לפולשים הרוסים'. עדיין לא נאפשר קריאות לאלימות נגד אזרחים רוסים", אמר דובר מטה החברה בהצהרה.



הקריאות למותם של המנהיגים יתאפשרו אלא אם הן מכילות מטרות אחרות או שיש להן שני אינדיקטורים לאמינות, כמו המיקום או השיטה, נכתב באימייל אחד, בשינוי שנערך לאחרונה בכללי החברה בנושא אלימות והסתה.


במיילים נאמר כי קריאות לאלימות נגד רוסים מותרות כאשר הפוסט מדבר בבירור על הפלישה לאוקראינה. הם אמרו שהקריאות לאלימות נגד חיילים רוסים הותרו מכיוון שהדבר לא יחול על שבויי מלחמה.


השינויים הזמניים במדיניות לגבי היתר לפרסום פוסטים בנוגע לקריאות לאלימות כלפי חיילים רוסים חלים על ארמניה, אזרבייג'ן, אסטוניה, גאורגיה, הונגריה, לטביה, ליטא, פולין, רומניה, רוסיה, סלובקיה ואוקראינה.


בשבוע שעבר, רוסיה אמרה שהיא אוסרת על פייסבוק במדינה בתגובה למה שלדבריה היו הגבלות גישה לתקשורת הרוסית בפלטפורמה. מוסקבה פצחה נגד חברות טכנולוגיה, כולל טוויטר (TWTR.N), שאמרה שהיא מוגבלת במדינה, במהלך הפלישה שלה לאוקראינה, שהיא מכנה "מבצע מיוחד".


פלטפורמות מדיה חברתית מרכזיות רבות הכריזו על הגבלות תוכן חדשות סביב הסכסוך, כולל חסימת התקשורת הממלכתית הרוסית RT וספוטניק באירופה, והפגינו חריגות בחלק מהמדיניות שלהן במהלך המלחמה.



מיילים גם הראו כי חברה META FACEBOOK תאפשר שבחים של גדוד "אזוב הימני" דבר שבדרך כלל אסור, בשינוי שדווח לראשונה על ידי The Intercept.


דובר המטה, ג'ו אוסבורן, אמר בעבר כי החברה "לעת עתה עושה צעד חריג צר לשבחי גדוד אזוב אך ורק בהקשר של הגנה על אוקראינה, או בתפקידם כחלק מהמשמר הלאומי של אוקראינה".


עד כאן פרטי הפרסום של רויטרס.

תגובת רוסיה ע״פי פרסום במבזקי Ynet






דיווח המקור של של Munsif Vengattil בניו דלהי ואליזבת קוליפורד בניו יורק;



bottom of page