top of page

רוסיה: מעל 1000 מתים ליום- נכנסים לסגר

למרות השקרים של אתרי הקונספירציה, פוטין אינו מתנגד כלל לחיסונים, התחסן בעצמו וכעת מטיל סגר על רוסיה .


מוסקבה תחדש את הסגר במדינה החל מה -28 באוקטובר

סופרמרקטים ובתי מרקחת בלבד רשאים להישאר פתוחים

עפ"י דיווחי השלטונות ברוסיה מקרי המוות מ- COVID-19 הגיעו לשיאים יומיים

הקרמלין מאשים את הזינוק במקרים בקמפיין החיסונים המתקדם לאט מן הצפוי.



מוסקווה, 21 באוקטובר. מוסקבה תחזיר מחדש את צעדי הסגרים נגד COVID -19 החל מה -28 באוקטובר, אמר ראש העירייה סרגיי סוביאנין ביום חמישי, כאשר רק מרכולים ובתי המרקחת הן החנויות היחידות הרשאיות להישאר פתוחות. זאת במאמץ לצמצם הידבקויות ומוות.


ההחלטה התקבלה יממה לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין אישר הפסקת עבודה ארצית של שבוע ימים מה -30 באוקטובר עד ה -7 בנובמבר ואמר כי מנהיגים אזוריים יכולים להנהיג צעדים הדוקים יותר לפי שיקול דעתם.



הסגר החלקי בבירה מוסקווה הוא הראשון מאז יוני בשנה שעברה ויימשך גם עד 7 בנובמבר.


סובאניאן אמר כי בתי ספר וגני ילדים ייסגרו אף הם, בעוד שבארים ומסעדות יכולים להפעיל שירותי משלוחים בלבד.


הצעדים משקפים תחושת דחיפות הולכת וגוברת בגלל העלייה הבלתי פוסקת במקרים, שהאשמה על פי הקרמלין היא בשיעורי התחסנות נמוכים.


הגבלות דומות יחולו באזור מוסקבה הרחב יותר, אך ולנטינה מטבינקו, ראש הבית העליון של הפרלמנט ובעלת ברית של פוטין, אמרה כי סגר ארצי לא אינו רצוי.


"זו תהיה מכה אדירה לכלכלה, מכה פסיכולוגית לאזרחים. זה לא הכרחי", צוטטה ע"י סוכנות הידיעות TASS.



רוסיה דיווחה ביום חמישי על 1,036 מקרי מוות הקשורים לנגיף הקורונה במהלך 24 השעות האחרונות וכן על 36,339 זיהומים חדשים, שניהם רשומים שיאים יומיים.



הרשויות אמרו כי הן מודעות לזן חדש של גרסת הדלתא המתפשט גם באנגליה, אך הם מאמינים כי החיסונים קיימים יכולים להתמודד עם זה.


רוסיה מיהרה לפתח ולהשיק את החיסון שלה "ספוטניק V" כאשר מגיפת הקורונה פגעה בשנה שעברה, אך ההליך היה איטי, ורוסים רבים הביעו חוסר אמון ברשויות וחשש ממוצרים רפואיים חדשים.


פוטין עצמו קיבל את החיסון ופנה שוב ושוב לאנשים לעשות את אותו הדבר, אך ללא הועיל.


החיסון אושר לשימוש ביותר מ -70 מדינות אך אישור על ידי ארגון התרופות של האיחוד האירופי אינו סביר שיגיע עד לפחות הרבעון הראשון של 2022 מכיוון שחלק מהנתונים הדרושים לביקורת עדיין חסרים, אמר גורם בעל ידע בנושא לסוכנות הידיעות רויטרס.


רק כ -48 מיליון מתוך 144 מיליון בני האדם ברוסיה מחוסנים במלואם החל מה -15 באוקטובר, כך על פי נתוני כוח המשימה של וירוס הקורונה ברוסיה.


במוסקבה, ראש העיר סוביאנין כבר הודיע ​​על ארבעה חודשי מגבלות ושהייה בבית עבור בני 60 ומעלה שלא התחסנו.



תיאטראות ומוזיאונים אינם נכללים בסגר החדש ויורשו להישאר פתוחים בתנאי שהם מגבילים את מספר המבקרים, שיידרשו לחבוש מסכות ולהציג קודי QR בטלפונים הניידים שלהם כדי להוכיח שהם חוסנו או שהחלימו מ- COVID .


תיאטרון בולשוי אמר כי בקרוב הוא יקבל רק אורחים עם קודי QR, דיווחה אינטרפקס. בית האופנה פראדה אמר כי הוא דחה אירוע תרבות במוסקבה, שתוכנן במקור ל-12-13 בנובמבר עם מיצב של האמן הבריטי דמיאן הירסט, בשל הודעת הסגר.


bottom of page