top of page

שוק התעסוקה בקנדה חזר לרמות שלפני המגיפה

ממשלת קנדה מפרסמת כי קיימת עלייה במספר מקומות העבודה; התעסוקה חזרה לרמות שלפני המגיפה.


8 באוקטובר 2021, אוטווה. הכלכלה הקנדית רשמה בחודש ספטמבר עליות מפלצתיות בתעסוקה, ועלתה לרמות שלה לפני המגיפה. שיעור המובטלים הגיע לשפל של 18 חודשים, כך ציינו נתוני סטטיסטיקת קנדה.


אנליסטים אמרו כי הנתונים מראים כי ההתאוששות ממגיפת COVID-19 הולכת וגדלה, אך ניבאו כי בנק קנדה ירצה לראות עדויות מתמשכות לחוזק לפני שיאמץ עמדה אגרסיבית יותר לגבי עיתוי העלאות הריבית הצפויה.



סטטיסטיקת קנדה דיווחה על עלייה של 157,100 משרות חדשות, כולן בתעסוקה במשרה מלאה. שיעור האבטלה ירד ל -6.9%, הרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2020.


אנליסטים שסקרו את מצב השוק חזו כי קנדה תוסיף 65,000 משרות חדשות בספטמבר ושיעור האבטלה שלה ירד ל -6.9% לעומת 7.1% באוגוסט.


קנדה חזרה כעת לרמות התעסוקה שנראו לפני תחילת מגפת הקורונה בשנה שעברה, לאחר שהחזירה לעצמה את 3 מיליון המשרות שאיבדה במהלך המשבר, אמר סטטיסטיקאי.


"זה מאוד מוצק ומראה שקנדה צולחת היטב את הגל הרביעי", אמר ג'ימי ז'אן, כלכלן ראשי בקבוצת הביטוח דז'רדינס. הבנק המרכזי עשוי להודיע בהמשך אוקטובר כי היא מצטמצמת עוד יותר בתוכנית הסיוע וההקלה עקב תקופת הסגרים.


כל העליות במשרות החדשות הגיעו מהתעסוקה במשרה מלאה, ומראות גידול של 193,600 משרות חדשות, שהתחלקו באופן שווה בין המגזר הציבורי לפרטי. הכלכלה השילה 36,500 משרות במשרה חלקית.



בנק קנדה הוריד את הריבית לשפל שיא של 0.25% בשנה שעברה ואמר כי לא ישקול להעלות אותן שוב עד שהכלכלה תספוג עודף, הצפוי להתרחש במחצית השנייה של 2022.


בשל גידול האוכלוסייה, ישנם עדיין 276,000 אנשים מובטלים יותר מאשר היו בפברואר 2020.


"בנק קנדה עדיין ירצה לראות שיפור נוסף מכיוון שמטרתו היא לא רק לחזור למספר המשרות שלפני המגיפה, אלא לחזור ליחס האוכלוסייה התעסוקתית לפני המגיפה," אמר אנדרו קלווין, האסטרטג הראשי של קנדה ב- TD Securities.


הדולר הקנדי נגע ברמתו החזקה ביותר מאז 11 באוגוסט ועמד על 1.2490 לכל 80.06 סנט אמריקאי, בעלייה של עד 0.5% ביום. הנתונים הראו שהתעסוקה בארה"ב עלתה הרבה פחות מהצפוי בספטמבר.


רויס מנדס, כלכלן בכיר ב- CIBC שוקי ההון, ציין כי בעוד שמספר שעות העבודה עלה ב.1%, הן עדיין נותרו 1.5% מתחת לממוצע שלפני המגיפה.


"בעוד שהכותרות הכלכליות מדווחות על הקלות נוספות מבנק קנדה מאוחר יותר החודש, יש עדיין דרכים לריפוי מלא של שוק העבודה".


נציין כי הגבול היבשתי בין קנדה לארה"ב המהווה מנוע כלכלי עצום הן לעיירות הגבול והן בענף התיירות ממשיך להיות סגור לתנועה חופשית.








bottom of page