top of page

הגבול הגדול בעולם יפתח שוב למחוסנים בלבד

וושינגטון, 12 באוקטובר. ארצות הברית תסיר את ההגבלות בגבול היבשה שלה עם קנדה ומקסיקו לאזרחים זרים שחוסנו באופן מלא בתחילת נובמבר, ותסיים את הסגר היבשתי ההיסטורי למטיילים לא חיוניים מאז מרץ 2020.


מזכיר ביטחון הפנים של ארצות הברית, אלחנדרו מייורקאס, אמר בהצהרה כי הממשל בחודש הבא "יתחיל לאפשר למטיילים ממקסיקו וקנדה שחוסנו לחלוטין ל- COVID-19 להיכנס לארצות הברית למטרות לא חיוניות, כולל ביקור אצל חברים ובני משפחה או לשם תיירות, באמצעות מעברי גבול יבשתיים ומעבורות ".


הכללים החדשים דומים אך אינם זהים לדרישות המתוכננות שהוכרזו בחודש שעבר לתיירות אוויר בינלאומיות, אמרו גורמים אמריקאים בשיחה עם כתבים.



מחוקקים ממדינות הגבול של ארה"ב שיבחו את הצעד להסיר את המגבלות חסרות התקדים שפגעו בכלכלות של הקהילות המקומיות ומנעו ביקורים אצל חברים ומשפחות במשך 19 חודשים.


"מאז תחילת המגיפה, חברי הקהילה המשותפת החוצה גבולות שלנו הרגישו את הכאב והקושי הכלכלי של סגירות הגבול היבשתי. הכאב הזה עומד להיגמר", אמר מנהיג הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר. למבקרים לא מחוסנים תיאסר הכניסה לארצות הברית מקנדה או מקסיקו בגבולות היבשה.


גורמים בממשל הנשיא ג'ו ביידן הדגישו כי הבית הלבן לא יבטל את "צו 42" שהנהיג ממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שבעצם ניתק את הגישה למקלט למאות אלפי מהגרים המבקשים להיכנס ממקסיקו.


התאריך המדויק בתחילת נובמבר שבו יוסרו ההגבלות הן על היבשה והן על הטיסה יפורסם "בקרוב מאוד", אמר אחד הבכירים.



ביטחון המולדת מסר כי הממשל יוצר "פרוטוקולים עקביים ומחמירים לכל האזרחים הזרים הנוסעים לארצות הברית - בין אם בדרך אוויר, ביבשה או במעבורת".


קנדה ב -9 באוגוסט החלה לאפשר למבקרים מחוסנים במלואם לבקר בה לנסיעות לא חיוניות.


ברגע שיוסרו ההגבלות האמריקאיות, מבקרים זרים שאינם חיוניים שחוצים את גבולות היבשה של ארה"ב, כמו תיירים, יוכלו לבקר רק אם הם מחוסנים באופן מלא. בתחילת ינואר, ארה"ב תדרוש ממבקרים חיוניים, כמו נהגי משאיות או עובדי בריאות, גם להתחסן כדי לחצות את גבולות היבשה, אמרו הגורמים.


מחוקקים אמריקאים דוחפים את הבית הלבן להסיר מגבלות שמנעו נסיעות לא חיוניות של קנדים מעבר לגבול צפון אמריקה מאז מרץ 2020, וקהילות גבול רבות נפגעו קשות מהסגירה. מקסיקו גם לחצה על ממשל ביידן להקל על ההגבלות.


הסנאטורית מריה קנטוול אמרה כי ההודעה "תספק הקלה רבה למי שמחכה לראות חברים ואהובים מקנדה".


הבית הלבן הודיע ​​ב -20 בספטמבר כי ארצות הברית בתחילת נובמבר תסיר את מגבלות הנסיעה על נוסעי אוויר מ -33 מדינות, כולל סין, הודו, ברזיל ורוב אירופה המחוסנות במלואן נגד COVID-19. הוא גם אמר כי הוא ירחיב את דרישות החיסון לתיירות אוויר זרות מכל המדינות האחרות.


מבקרים זרים שחוצים את הגבול לארצות הברית ביבשה או במעבורת יצטרכו להתחסן ועשויים להיות מופנים על ידי המכס האמריקאי ומשמר הגבול לבדיקות משניות.


לעומת זאת, כל נוסעי טיסה מחוץ לארה"ב יצטרכו להציג הוכחת חיסון לפני העלייה לטיסה, ויצטרכו להציג הוכחה לבדיקת שלילית ל COVID-19. מבקרים זרים שחוצים גבול יבשתי לא יצטרכו להציג הוכחה לבדיקה שלילית של COVID-19.



ביום שישי אמרו המרכזים האמריקאים לבקרת מחלות ומניעתן שארצות הברית תקבל את השימוש של מבקרים בינלאומיים בחיסוני COVID-19 שאושרו על ידי הרגולטורים האמריקאים או ארגון הבריאות העולמי.


שאלה אחת ללא מענה היא האם ארצות הברית תקבל חיסונים ממבקרים שקיבלו מנות של שני חיסונים שונים ל- COVID-19.



bottom of page