top of page

תמרור האזהרה למדינת ישראל

הגבול הדק בין דיווח הוגן לתעמולה והטייה-הוא תמרור אזהרה גדול ובוהק מעל הראש של כולנו.


אתרי החדשות בישראל עטורים הערב(מוצ״ש) בשלל מסרים / דיווחים קיצוניים בנושאים אנטי דמוקרטיים במהלך המחאה ״להצלת הדמוקרטיה״ ונגד ההפיכה/ רפורמה משפטית. ״דמוקרטיה או שאני טסה״, ״נבצרות עכשיו״ ועוד בקולאז׳ים גראפיים ואין גבול לציניות ולהזיה.



מנגד, בקואליציה העלו את הביטוי ״הפיכה צבאית״ כהשוואה לנבצרות הנדרשת על ידי האופוזיציה. כך לפחות דווח ע״י Ynet.

התמונות והטקסטים מזכירים בדיוק מצמרר את השבועות שקדמו למהומות וושינגטון 2020. אז, בשישי לינואר הגיעו מתפרעים וניסו לעצור ולסקל את הצבעת הקונגרס על אישור תוצאות הבחירות.


ביום שני הקרוב תעמוד ישראל למבחן. מבחן הסבלנות והסובלנות, מבחן קבלת תוצאות הבחירות על ידי סך כל חלקיו של העם גם המתנגדים למדיניות הממשלה. מבחן המחאה הלגיטימית בחברה מתוקנת מול התפרעויות ואובדן סדר ציבורי.


מתוך האתר: חדשות מהשטח בטלגרם.


פוסטים ברשתות מצביעים על כך כי אלפים מתכננים למחות כנגד הרפורמה המשפטית מול משכן הכנסת. להבדיל מארועי השישי לינואר, שם לא היה תקדים למהומות בעת האחרונה, הפעם ישנו תמרור אזהרה גדול ובוהק מעל הראש של כולם. בינתיים הוכרז כי ״ביום שני שובתים״.


אפרופו וושינגטון ואסון הפייק ניוז, רוב ערוצי המדיה (11,12,13,14) שידרו השבוע תמונות פייק של רעידת האדמה בטורקיה שנלקחו מאסון במיאמי לפני מספר שנים. כך ע״פי דיווח של גיא זוהר. התנצלות ? הצחקתם אותם.






״אפשר וצריך להציע חלופות״ הודעת ראש הממשלה


נתניהו בפתח ישיבת הממשלה , יום א׳ 12.2.23




ביום א בשעות הערב נשיא המדינה מר יצחק הרצוג פנה בנאום מרגש לאומה וביקש לדחות את ההצבעה המתוכננת למחר, יום ב׳.


הרצוג: "אני מרגיש, כולנו מרגישים, שאנו רגע לפני התנגשות, ואפילו התנגשות אלימה. חבית הנפץ לפני פיצוץ, אנחנו על סף פגיעה איש באחיו", פתח הרצוג את דבריו. "אני מתחנן אחיי ואחיותיי הישראלים, האיומים מבחוץ גדולים דיים. אלימות מכל סוג נגד משרתי ציבור ונבחריו היא קו אדום שאל לנו לחצות בשום אופן. בבחירה בין התפרקות לשותפות - אני בוחר בשותפות".




bottom of page