top of page

סשה ברון כהן יוביל את 'חלם', סרט אנימציה של HBO על שטעטל השוטים

סשה נועם ברון כהן (באנגלית: Sacha Noam Baron Cohen; נולד ב-13 באוקטובר 1971) הוא קומיקאי ושחקן יהודי-בריטי ממוצא ישראלי. זוכה פרס גלובוס הזהב.


כהן התפרסם בשל הדמויות הקומיות אותן גילם בטלוויזיה ובקולנוע: עלי ג'י, אנגלי לבן שאימץ באופן מוגזם את תרבות המהגרים הג'מייקנים; בוראט, כתב חדשות קזחי עילג וגזען; ברונו, כתב אופנה אוסטרי הומוסקסואל מוחצן וקיטשי; הגנרל-אדמירל אלאדין, הדיקטטור הצפון-אפריקאי; ונובי מגרימסבי, חוליגן כדורגל אנגלי.


וכעת, דמיינו לעצמכם כפר מלא בבוראטים, ואתם קרובים להבנת האבסורד של חלם.


השטעטל הפולני האמיתי, נושא פופולרי לפולקלור יהודי ולסופרים ביידיש כולל את יצחק בשביס זינגר, קיבל זהות מיתית ככפר שוטים: ארץ מאוכלסת ונשלטת כולה על ידי אידיוטים, הפותרים בעיות בצורה מצחיקה, נוגדת אינטואיציה.



כעת זוכה 'חלם' לטיפול המסך, ובראשו דמות מתאימה: הקומיקאי היהודי הבריטי סשה ברון כהן, שדמותו של בוראט היא אולי הדבר הקרוב ביותר לתרבות הפופולרית המודרנית לדמוית חלם.


כהן יפתח את האנימציה המיוחדת "Chelm: The Smartest Place on Earth" או בעברית ״חלם, המקום הכי חכם בכדור הארץ״, עבור HBO Max לצד מייק ג'אדג' וגרג דניאלס, הידוע ב"מלך הגבעה", ומייקל קומאן, כותב לשעבר ב-"Nathan For You" ו״הלילה עם קונאן אובראיין." כהן גם יקריין את הסרט.



ההודעה לעיתונות של HBO Max מציינת שהתוכנית תכוון לקהל צעיר יותר, מה שמסמן יציאה מרוב ההומור המכוון לקהל המבוגרים של כהן.


"הפרויקט הייחודי הזה יפיח חיים חדשים, היסטריים בחוכמת ה-Chelmic המטופשת שמקורה בעיר הדמיונית הזו של אנשים שהם לא הכלים הכי חדים בסככה", איימי פרידמן, ראש תחום תכנות ילדים ומשפחה בחברת האם HBO Warner, אמרה בהודעה.



לספיישל השטעטל 'חלם' אין עדיין תאריך יציאה אך רק על פי התקציר זה נשמע מבטיח ומשעשע.



בכדי להיזכר, הנה הטריילר של סרטו ״בוראט״ שכבש את מסכי הקולנוע בעולם. רק תארו לעצמכם סרט מחא ב״בוראטים״.


bottom of page