12 נוב 2021

פליטים אפגנים אבודים בטורונטו

פליטים אפגנים ב GTA (טורונטו רבתי) 'מתוסכלים' ממעברים פתאומיים בין בתי מלון ותגובה איטית של הממשלה. ״אני לא יודע מה הבעיה כאן. אם ממשלת קנדה המומה, אם היא לא יכולה לעשות את זה, אז בבקשה אל תביאו אנשים מבחוץ'. אוטווה התחייבה ליישב מחדש 40,000 פליטים אפגנים, כשכמעט 9,500 איש אושרו עד כה ו-3,325 כעת בקנדה. הסיפור המלא בכתבה הבאה.

The Canadian Press

העיתונות הקנדית

תאריך פרסום: 11 בנובמבר, 2021

פליטים אפגנים שתמכו במשימה של קנדה באפגניסטן מתכוננים לעלות על אוטובוסים לאחר שהגיעו לקנדה, בנמל התעופה הבינלאומי טורונטו פירסון ב-24 באוגוסט 2021.

הפליטים האפגנים עומדים כעת לעבור בין מלונות באזור טורונטו רבתי בפעם הרביעית מאז שהגיעו לקנדה הקיץ.

הם נמנים עם כמעט 400 פליטים אפגנים שהועברו למגורים זמניים חדשים ביום חמישי ושישי - ממלון בריצ'מונד היל, אונטריו, למלון בקצה המזרחי של טורונטו - בעודם ממתינים לעיבוד הבקשות לתושבות הקבע שלהם לפני שיעברו לדיור קבע.

חלק מהפליטים אומרים שהמהלכים המרובים משבשים את הקשרים שהם כבר בונים בקהילה המקומית ויוצרים חוסר יציבות לילדים שנאלצים להחליף בית ספר כתוצאה מההעברות.

"האם אנחנו מטיילים במלונות בטורונטו או שיש להם תוכנית שקבענו כאן", אמר נג'אפיזדה.

"הסיור בבתי המלון אינו נעים במיוחד. אני יודע שהשהות במלון זה תמיד טוב כשאתה מטייל, אבל כשזה הופך לבית בשבילך... אז אתה מתוסכל, אתה מאוכזב".

נג'אפיזדה, בן 32, אמר שהוא ואשתו הוצבו במלון בריצ'מונד היל, צפונית לטורונטו, כשהגיעו לקנדה ב-27 באוגוסט בעקבות השתלטות הטליבאן על אפגניסטן. הזוג הועבר למלון אחר במיססאוגה, אונטריו, בספטמבר לפני שהוחזר למלון הראשון בחודש שעבר.

סוכנות ההתיישבות הקנדית המספקת שירותים לפליטים הציבה ביום שני שלטים על קירות מלון ריצ'מונד היל המודיעים לפליטים שהם מועברים השבוע, אמר נג'אפיזדה, וציין כי השלטים אינם מסבירים מדוע בוצע המהלך. תוספת לתסכול שלו, אמר נג'אפיזדה, היא העובדה שהוא מחכה כמעט חודש וחצי עד שהממשלה הפדרלית תעבד את הבקשה של משפחתו.

"אני לא יודע מה הבעיה כאן", אמר. "אם ממשלת קנדה מוצפת, אם היא לא יכולה לעשות את זה, אז בבקשה אל תביא אנשים מבחוץ".

עבדולרחמן רחמן, פליט אפגני נוסף, אמר שהשינוי התכוף במיקומים מזיק לחיבורים שהוא בונה באזור.

"בריצ'מונד היל מצאנו כמה חברים, הסתגלנו עם הסביבה, מצאנו כמה קשרים טובים", אמר. "יש לנו תוכנית למצוא בית באזור ריצ'מונד היל כי זה אזור שקט לחלוטין, וגם מצאנו כמה ארגונים, הם עוזרים לנו למצוא עבודה".

הוא אמר ששני ילדיו של אחיו, שהתחילו ללכת לבית הספר בריצ'מונד היל, יצטרכו כעת להתחיל מחדש במזרח טורונטו.

המנכ"ל של COSTI, סוכנות ההתישבות, אמר שהארגון שלו מעביר את הפליטים למלון אחר מכיוון שנדרש מקום נוסף לכניסות חדשות שצפויות בקרוב.

מריו קאלה אמר שהמלון הנוכחי אינו שמור במלואו לפליטים אפגנים - אורחים אחרים משתמשים גם במלון - ושירותי הארגון שלו בדרך כלל נגישים יותר כאשר המלון כולו מוזמן לפליטים.

"יהיה לנו את כל המלון, יהיו לנו 90 חדרים נוספים לעבוד איתם", אמר על המהלך האחרון. "אנחנו יכולים לרכז את השירותים שם."

"זה מדאיג, אבל לא סביר שהם יתיישבו בקהילה הזו", אמר.

קאלה אמר כי 332 פליטים אפגנים התיישבו בדירות באזור טורונטו ו- 720 מתגוררים באופן זמני בבתי מלון.

דובר מחלקת ההגירה הפדרלית אמר כי הממשלה מתייחסת ברצינות למשוב מהפליטים.

"(המחלקה) מיישמת לקחים שלמדנו ומשוב מפליטים כדי לשפר את בתי המלון", אמר אלכסנדר כהן. "כאשר פליטים עוברים מבתי המלון ליעדים הסופיים שלהם ואנשים חדשים מגיעים, השירותים... מאוזנים מחדש ללא הרף כדי לענות על הצרכים הנוכחיים."