top of page

הכמיהה לצומי

קבלו מתכון מוכח לחשיפה מקסימלית כשהקריירה שלך בדעיכה או לחילופין מתקיימת מפרובוקציות. הבעת דעה קיצונית בנושא רגיש שהופכת לוויראלית כמו אש בשדה קוצים.


הקומיקאי רשף לוי : "יש לרסק את הר הבית", פליטת הריאליטי ליהא גרינר: "ישראל לא יכולה להיכנס ולירות בפוטין ? "



במשך שנים, למען האמת עד עידן הריאליטי, מפורסמים מתחום הבידור נמנעו מלהביע את דעתם הפוליטית או לפרסם הגיגים שונים בנושאים נפיצים. לא ידענו את דעתם הפוליטית ואלו שהביעו אותה היו נדירים ולעיתים שילמו על כך מחיר כבד בפופולאריות שלהם. הסיבה הייתה ברורה. מבחינתם- לא לפגוע ברוחב הקהל ומצד הרשתות- לא להשתמש בבמה שהם מקבלים כדי להביע רעיונות שאינם קשורים לתחום המקצועי שלהם. אבל כל זה השתנה.


עידן הרשתות ותכניות הריאליטי שבעמוד השדרה הבסיסי שלו מבוסס על דיבורים עם מינימום עריכה (בכאילו ). אט אט מצאו את דרכם לסדר היום אמירות שבעבר לא היו מקבלות את זמן המסך. כך הפכה המגמה לנורמה והיום אפילו מצופה מידוענים שיביעו את דעתם או יזרקו את תובנותיהם בנושאים לא להם, למרחב הציבורי.


רשף לוי והתבטאותו הפסאדו אינטלקטואלית בנושא הנפיץ ביותר במזרח התיכון ואולי בעולם- הכותל, היא הסנונית האחרונה בז'אנר.



לאחר שהתבטאותו של רשף לוי הפכה במהרה לוויראלית עם אין ספור אזכורים (כולל זו שאתם קוראים כעת) במהרה הטיחו בו ביקורת נוקבת על הדברים. אבל מה שהניע אותנו להגיב בנושא היא התייחסותה של פאולה רוזנברג שקראה לרשף לוי "אמיץ" ואפילו מעודדת ידוענים נוספים לצאת מאזור הנוחות ולומר את דעתם בנושאים בוערים שעל סדר היום.

כך כתבה המאדם : "בכל פעם יש לי יותר ריספקט לאומץ שלך, משום מה אין לנו כמעט אנשים מוכרים שמעזים לנקוט עמדה על הנעשה בארץ, כדי לא לעצבן את הקהל או הלקוחות המסחריים. זה מאד חסר בשיח. אתה נווה מדבר בתוך האלימות של אנשי במה והמדיה, תודה רשף זה מעודד".


"אני יפה ואני בריאה ואני בשיא הכושר"

תחשבו שבמקום תדרוך של שר הביטחון יעלה סטנדאפיסט ויציע שלל רעיונות למיגור הטרור, או שלחלופין שר הביטחון יעלה על במת סטנדאפ וינסה לשעשע את הקהל בפאנצ'ים.


ואני אומר, למה שכל אחד לא ייצמד לתחום המומחיות שלו. שהקומיקאים ימשיכו להצחיק והפוליטיקאים (שזה הרע במיעוטו) יעשו את שלהם. אבל בעולם שבו הטראפיק קובע ולא המהות, עצה זו נועדה לכישלון.



רשף לוי לא טיפש, הוא ידע היטב שההתבטאות המעוצבת שלו תגרור גל של התייחסויות , זו הייתה המטרה- קידום. פאולה רוזנברג לא זרה לתקשורת והיא ידעה שהתייחסות שלה לפנינה של רשף תמשיך את קו המיצוב שלה בסדר היום. וליהיא גרינר...טוב זו כבר ממש תופעה.


כשהמרוץ להאכיל את מפלצת הרייטינג ואת סף הבוטות נמצא בעלייה תלולה ומתמדת סביר להניח שנזכה לעוד התבטאויות כאלו. בישראל הקטנה שתושביה הפכו לקורבנות בעל כורחם של הטלוויזיה המסחרית אין מי שיעצור את הסחף למחוזות הביאזר והאבסורד. "כל ממזר מלך" ו"עבד כי ימלוך".


הנטייה הישראלית להתעללות והלקאה עצמית גובלת בשיגעון ואין מי שיצעק "המלך הוא עירום". הזיכרון עובד לטווח קצר וברצף האבסורד הלאומי כל קריירה מדכדכת זועקת לצומי.


להבדיל מהגברת רוזנברג שעשתה קריירה מלפטפט את עצמה לדעת וחושבת שרשף לוי הוא אמיץ בהתבטאות שלו בנושא ריסוק הכותל, היה יאה אם רשף היה שומר את הבדיחה הזו לעצמו ולא מנסה לתפוס טרמפ על הנושא הנפיץ כדי להתניע מחדש או לשווק את מופעי הסטנד אפ שלו. יתרה מכך, הרשתות שנותנות אכסניה לטלנטים האלו ומשחקות משחק כפול בתודעה שלנו חייבות לקבוע את הגבולות. אם יש לך תכנית לייף סטייל עסקי רק בנושאים אלו בבקשה כי הפתרון לבעיות המזרח התיכון לא יגיע מהתבטאויות חסרות אחריות של אמנים דועכים. וטובה שעה אחת קודם. שבת שלום וחג שמייח.










bottom of page