top of page

וריאנט הקוביד Omicron זוהה בעוד מדינות | מדענים דוהרים למצוא תשובות | פאניקה של כותרות בעולם

  • 13 מקרים נמצאו בהולנד

  • שני מקרים זוהו באוסטרליה, שניים בדנמרק

  • ישראל הודיעה כי היא אוסרת זרים למשך שבועיים

  • רופא דרום אפריקאי אומר שלחולי אומיקרון יש תסמינים "קלים מאוד".

  • פאוצ'י אומר שהאמריקאים חייבים להיות מוכנים להילחם בהתפשטות




גרסת הקורונה Omicron התפשטה ברחבי העולם ביום ראשון, עם מקרים חדשים שנמצאו בהולנד, דנמרק ואוסטרליה, אפילו כשמדינות נוספות הטילו הגבלות נסיעה כדי לנסות ולהסתגר.


ארגון הבריאות העולמי (WHO) אמר שעדיין לא ברור אם Omicron, שזוהה לראשונה בדרום אפריקה, מועבר יותר מאשר גרסאות אחרות, או שהוא גורם למחלה חמורה יותר.



שוטרים מפטרלים במרכז העיר סידני בה שיעורי החיסון נגד נגיף הקורונה (COVID-19) ממשיכים לעלות

"נתונים ראשוניים מצביעים על עלייה בשיעורי האשפוז בדרום אפריקה, אך ייתכן שהדבר נובע מגידול במספר האנשים הנדבקים, ולא כתוצאה מזיהום ספציפי", אמר WHO.


ארגון הבריאות העולמי אמר כי הבנת רמת החומרה של Omicron "תימשך ימים עד מספר שבועות".



מטיילים יוצאים מאזור בדיקות המגיפה של מחלת הקורונה בנמל התעופה בן גוריון. ישראל מטילה הגבלות חדשות.

הזיהוי של Omicron עורר עירנות עולמית כאשר ממשלות ברחבי העולם נאבקו להטיל הגבלות נסיעות חדשות ושווקים נסגרו, מחשש שהגרסה החדשה עלולה להיות פחות יעילה לחיסונים ולגרום לעיכוב בפתיחה מחדש כלכלית המתהווה לאחר מגיפה עולמית של שנתיים.


בהצהרתו , ארגון הבריאות העולמי אמר שהוא עובד עם מומחים טכניים כדי להבין את ההשפעה הפוטנציאלית של הגרסה על כלל אמצעי הנגד הקיימים נגד COVID-19, כולל חיסונים.


בריטניה הודיעה כי תכנס ביום שני פגישה דחופה של שרי הבריאות של ה-G7 כדי לדון בהתפתחויות.


רשויות הבריאות בהולנד אמרו כי 13 מקרים של הגרסה נמצאו בקרב אנשים בשתי טיסות שהגיעו לאמסטרדם מדרום אפריקה ביום שישי.


הרשויות בדקו את כל יותר מ-600 הנוסעים בשתי הטיסות הללו ומצאו 61 מקרי נגיף קורונה, והמשיכו לבדוק את אלה עבור הגרסה החדשה.


"זה יכול להיות קצה הקרחון", אמר שר הבריאות הוגו דה יונגה לכתבים ברוטרדם.



וריאנט של דאגה

האומיקרון זוהה כעת באוסטרליה, בלגיה, בוצואנה, בריטניה, דנמרק, גרמניה, הונג קונג, ישראל, איטליה, הולנד ודרום אפריקה.


מדינות רבות הטילו איסורי נסיעה או גבולות על דרום אפריקה כדי לנסות לבלום את ההתפשטות. השווקים הפיננסיים צללו ביום שישי, ומחירי הנפט צנחו.


רופא דרום אפריקאי שהיה מהראשונים לחשוד בזן נגיף קורונה אמר ביום ראשון שהתסמינים של Omicron היו עד כה קלים וניתן לטפל בהם בבית.



ד"ר אנג'ליק קוטזי, יו"ר האגודה הרפואית של דרום אפריקה, אמרה שבניגוד לדלתא, עד כה חולים לא דיווחו על אובדן ריח או טעם ולא הייתה ירידה משמעותית ברמות החמצן עם הגרסה החדשה.



אמצעים ישראליים

במאמץ מרחיק הלכת להרחיק את הגרסה, ישראל הודיעה בליל בשבת כי תאסור את כניסת כל הזרים ותכניס מחדש טכנולוגיית מעקב טלפונית כדי להכיל את התפשטות הגרסה.


ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי האיסור, עד לאישור הממשלה, יימשך 14 ימים. גורמים רשמיים מקווים שבתוך התקופה הזו יהיה מידע נוסף על מידת היעילות של חיסונים נגד Omicron.


הבכיר במחלות זיהומיות בארה"ב, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר שהאמריקאים צריכים להיות מוכנים להילחם בהתפשטות הגרסה החדשה, אבל שעדיין לא היה ברור באיזה אמצעי כמו חוקים או סגרים יהיה צורך. הוא אמר שהגרסה כבר נמצאת במדינה, אם כי לא אושרו מקרים.


בבריטניה, הממשלה הכריזה על צעדים הכוללים כללי בדיקה מחמירים יותר עבור אנשים המגיעים למדינה ודורשים חבישת מסכה.


שר הבריאות הבריטי, סאג'יד ג'וויד, אמר ביום ראשון שהוא מצפה לקבל ייעוץ ממשי בשאלה האם הממשלה יכולה להרחיב תוכנית של מתן זריקות דחף לאנשים מחוסנים לחלוטין, כדי לנסות להחליש את ההשפעה של הגרסה.


מדינות נוספות הכריזו על גבולות נסיעה חדשים במדינות דרום אפריקה ביום ראשון, כולל אינדונזיה וסעודיה.


דרום אפריקה גינתה את הצעדים כלא הוגנים ועלולים להזיק לכלכלתה, ואמרה כי היא נענשת על יכולתה המדעית לזהות גרסאות נגיף הקורונה בשלב מוקדם.


נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוסה, אמר ביום ראשון כי ממשלתו שוקלת להטיל זריקות חובה ל-COVID-19 על אנשים במקומות מסוימים ובפעילויות מסוימות, והוא תקף את מדינות המערב העשירות על הטלת איסורי נסיעה.


"איסור הנסיעה אינו מיודע על ידי המדע, והוא גם לא יהיה יעיל במניעת התפשטות הגרסה הזו", אמר רמאפוסה. "הדבר היחיד שזה יעשה הוא לפגוע עוד יותר בכלכלות המדינות המושפעות ולערער את יכולתן להגיב ל...המגיפה".


הגרסה החדשה גם הפנתה זרקור על פערים עצומים בשיעורי החיסונים ברחבי העולם. למרות שמדינות מפותחות רבות נותנות מאיץ של מינון שלישי, פחות מ-7% מהאנשים במדינות עניות יותר קיבלו זריקת COVID-19 ראשונה, לפי קבוצות רפואיות וזכויות אדם.




bottom of page