top of page

יהודיה קנדית נעצרה בהר הבית כשהניפה דגל ישראל

צעירה יהודיה קנדית מהעיר טורונטו שהגיעה לביקור בן מספר חודשים בישראל ובמהלכו עשתה ״עלייה״ הגיעה בשבוע שעבר למתחם הר הבית במסגרת סיור מודרך של קבוצת מטיילים יהודים מחו״ל למתחם.


למרות שלקראת הכניסה למתחם מסגד אל אקצה הסבירו אנשי בטחון ישראליים לחברי הקבוצה את כללי ההתנהגות במתחם , הכוללים איסור הנפת סממנים ישראליים בכדי לא לעורר פרובוקציה במקום , הצעירה החליטה לנהוג אחרת .


מיד עם תחילת הצעידה של הקבוצה, לורן אייזיק הוציאה מתיק הגב שלה דגל ישראל שהיה מקופל ומול מצלמה שתיעדה את מעשיה היא פרשה את דגל ישראל , עמדה מול המצלמה ונראתה שהיא מחכה שיעצרו אותה .

דגל ישראל בהר הבית למרות ההנחיה האוסרת

כעבור פחות מדקה נראה שוטר ישראלי ניגש את אייזיק ולקח ממנה את הדגל . בלייב לפייסבוק היא סיפרה שעות לאחר מכן כי היא נעצרה ונחקרה במשך שעות על האירוע .


רגע המעצר

כמו כן ציינה אייזיק בשידור בפייסבוק שלה כי רשתות ערביות סיקרו את מעשה בהרחבה במהדורות החדשות בעולם הערבי. כמספר ימים לאחר התקרית עזבה אייזיק במפתיע את ישראל וחזרה לביתה בקנדה.


לורן איזייק היא פעילה אנטי BDS מוכרת בקהילת יהדות טורונטו, במסגרת ארגון "חרות קנדה", עמדותיה הניציות הנוגעות לסכסוך הישראלי ערבי נשמעות מדי פעם בקמפוסים האקדמאיים בהם היא פעילה כתומכת ישראל נלהבת.


למרות האקט הפרובוקטיבי שגרר בעקבותיו מעצר ע”י כוחות הבטחון הישראליים וחזרתה במפתיע ובמהרה לקנדה, אייזיק לא מתנצלת וטוענת לזכותה כיהודייה להנפת הדגל גם במתחם המסגד, הידוע ברגישות הגדולה שבו לביקורי אחמ"ים מישראל וסמלים דתיים. בדבר אחד אין ספק שאייזיק הצליחה וזה להביא לתשומת לב למעשה שלה מהתקשורת העולמית. נדמה שעל מקרים כאלו נכתב הפתגם: לעיתים, אל תהייה צודק תהייה חכם, בעיקר אם זה קורה במקום הרגיש והנפיץ ביותר בעולם, בירת ישראל, ירושלים ומתחם הר הבית.

מה דעתכם ?





bottom of page