top of page

היפוך מגמת החזרה לשגרה: מוסדות קנדיים חוזרים לעבודה מרחוק

הבנק הלאומי של קנדה (National Bank) מצטרף לחברות נוספות במשק ומבקש הבוקר מעובדיו הקנדיים לחזור ולעבוד מרחוק במידת האפשר.



הבנק הלאומי של קנדה עדכן היום, יום רביעי ה 15 לדצמבר, שהוא ביקש מהצוותים לחזור ולעבוד מרחוק, אם אפשר, מה שהופך אותו לבנק הקנדי הגדול השני שחוזר לעבודה מהבית על רקע החששות לגבי גרסת הקורונה של Omicron. לטענת גורמי הבריאות הוריאנט מדבק יותר מגרסת הדלתא והתפשט במהירות בקנדה מאז התגלה לראשונה בנובמבר.



"כרגע נשלחה הודעה לעובדים שלנו המבקשת מהם לעבוד מרחוק אם הם יכולים", אמר דובר של המלווה השישית בגודלה בקנדה באימייל לסוכנות הידיעות רויטרס. "בטווח הארוך יותר, אנחנו נשארים במסלול עם התוכנית שלנו להיפתח מחדש בהדרגה, בהתנדבות, ללא תאריך מוגדר". ההחלטה משפיעה על כ 20,000 עובדי הבנק בקנדה.


בנוסף, גם הבנק של נובה סקוטיה, המלווה השלישי בגודלו בקנדה, הודיע ​​ביום שני כי הוא יעצור את התוכנית שלו לעובדים מרחוק לחזור למשרד הראשי שלו בטורונטו החל מה-17 בינואר.



גם דוברי הבנק ג'יי.פי מורגן הצהירו ביום רביעי שהם הופכים את ועידת הבריאות השנתית שלה בסן פרנסיסקו לאירוע "וירטואלי". ההחלטה הגיעה לאחר שחברות ביוטכנולוגיה גדולות כמו Moderna (MRNA.O) ו-Amgen (AMGN.O) אמרו שלא ישתתפו באופן אישי בועידה.



המנכ"ל של ג'יי.פי מורגן צ'ייס אמר כבר באפריל בשנה שעברה לעיתון ניו יורק פוסט, שהוא מבחין בירידה בכלכלה שתהפוך לגרועה יותר לפני שייראה שיפור. הבנק דיווח שרווחיו ירדו בכמעט 70% ברבעון הראשון של 2020, כאשר נגיף הקורונה הרס את כלכלת ארה"ב, ואילץ את הבנק להפריש כמעט 6.8 מיליארד דולר בציפייה למחדלים גדולים של הלוואות, שכן מסעדות ועסקים קטנים אחרים נותרו סגורים.



חברת הביטוח Prudential (PRU.L) דחתה את תוכנית החזרה לעבודה בארצות הברית לינואר על בסיס התנדבותי, אמר מקור בעל ידע בנושא לרויטרס ביום רביעי. עם זאת, ההחלטה התקבלה לפני חג ההודיה, אמר המקור.


בשבוע שעבר, ג'פריס (JEF.N) ביקש מהצוות לעבוד מהבית בשארית השנה, עקב מבול של מקרי קוביד. ביום שלישי, ג'יי.פי מורגן אמר לצוות מנהטן לא מחוסן לעבוד מהבית.


כפי שניתן לראות מהודעות החברות הללו המעסיקות עשרות אלפי עובדים בקנדה ובארה"ב אנו חווים כרגע היפוך מגמה. תכניות החזרה לשגרה מוקפאות ועובדים מתבקשים לחזור ולעבוד מרחוק עד שגל ההידבקויות הנוכחי ידעך. נמשיך לעדכן.

bottom of page