top of page

נפילה עולמית של רשתות תקשורת והתרסקות בבורסה

זה כנראה לא אחד מהימים הטובים של מארק צוקרברג. אמש, שודר בתכנית 60 דק' תחקיר ובו עובדת לשעבר בכירה בחברה חשפה התנהלות "המקדמת רווחים כלכליים מול טובת הציבור" , היום הרשת החברתית הנפוצה ביותר בעולם חווה תקלה משמעותית באפליקציות פייסבוק, מסנג'ר, וואטס אפ ואינסטגרם. אין כרגע צפי לתיקון התקלה ומיליוני משתמשים ברחבי העולם אינם מצליחים "להתחבר" ו"לתקשר" כרגיל.


הניו יורק טיימס פרסם פרטים נוספים על קריסת הרשתות החברתיות בשעות האחרונות: עובדי חברת פייסבוק מתעכבים בתיקון התקלה העולמית ומנועים מלהיכנס לבנייני החברה מאחר והתגים לפתיחת הדלתות לא עובדים. בAP מדווחים מפי מקור בפייסבוק: כל המערכות הפנימיות קרסו, עובדים בחברה מתקשרים באמצעות הודעות sms ובמייל.


בשעה האחרונה ישנם דיווחים כי קיימת תקלה גם במנועי החיפוש של גוגל,

אתר אמזון וטוויטר. אין קשר טכנולוגי מבחינת שרתי חברת פייסבוק והחברות הנוספות המדווחות על תקלה בשעה האחרונה.


מדד הלחץ העולמי בהקשר התקלה נותן את אותותיו גם בבורסה האמריקאית שם מניות פייסבוק חוות ירידה משמעותית שלא נראתה מזה שנים.


בשעה האחרונה מדווח בארה"ב כי פייסבוק הודיעה שנכנסה ל"מצב אוף ליין" כדי לעבוד על שיקום השירותים לאחר שנפגעה באחת ההפסקות הארוכות ביותר שלה.


השיבוש, שפגע בפלטפורמות של פייסבוק דקות לפני הצהריים, מגיע יממה לאחר הראיון הסנסציוני של עובדת החברה שהעריכה כי החברה מעדיפה שוב ושוב את הרווח על פני הקפדה על מניעת הסתה, שנאה ומידע שגוי.


לפייסבוק (FB.O), יש כ 2 מיליארד משתמשים פעילים מדי יום.


קטע קצר מתחקיר 60 דק' ששודר בתכנית 60 דק' ברשת CBC.


מקור התקלה הינו כפי הנראה לעת עתה כתקלת DNS. הגדרה זו מאפשרת לכתובות אינטרנט לנתב משתמשים ליעדים שלהם. הפסקה דומה בחברת הענן Akamai Technologies Inc (AKAM.O) הפילה מספר אתרים ביולי.


מומחי אבטחה שעוקבים אחר המצב אמרו כי ההפסקה ככל הנראה נגרמה על ידי שגיאת תצורה שהשאירה הוראות לשרתי פייסבוק לא זמינות. זה יכול להיות תוצאה של טעות פנימית, אם כי תיאורטית תתאפשר גם חבלה על ידי גורם פנימי.


פריצה מבחוץ כמתקפת סייבר נתפסת בשעות אלו כפחות סבירה. מתקפה ובה מניעת שירות מסיבית שעלולה להציף את אחד האתרים הפופולריים ביותר בעולם, תדרוש תיאום בין קבוצות פושעים חזקות או טכניקה חדשנית ביותר.


פייסבוק לא סיפקה פרטים לגבי מהות הבעיה או כמה משתמשים מושפעים מהתקלה. פייסבוק מתקשה להגיב למצב מכיוון שעובדי החברה איבדו את הגישה לכמה מהכלים שלהם במהלך התקלה, כך נמסר ע"י סוכנות הידיעות רויטרס.


כאמור בשעה האחרונה מתקבלים דיווחים גם על תקלות באתרים ושרתים שונים משל חברת פייסבוק. נעדכן בהתאם להתפתחויות.


באתר DOWN DETECTOR בו מדווחים משתמשים על תקלות ברשתות בזמן אמת , ניתן לראות עליה משמעותית של הקו האדום במגוון רשתות תקשורת בארה"ב בשעות האחרונות.

צילום המסך נעשה היום יום שני, ה 4.10.2021 בשעה 3:45 EST .


על נפילת המניות של פייסבוק היום ב CNBC





bottom of page